مصاحبه آرشیو خبر ها
هنوز هم از فوتبال لذت می بـرم

هنوز هم از فوتبال لذت می بـرم

الساندرو دل پیرو ، کاپیتان سابق یوونتوس و بهترین گلزن ِ تاریخ باشگاه یوونتوس که همچنان در تیم جدید خود هم در حال افتخار آفرینی و درخشش است ، در مصاحبه خود با گاتزا دلا اسپورت در مورد گل های خود در یوونتوس و بازی یووه و رُم گفت :

روزِ اولِ ژانویه 1994 ؟

" این اولین سالِ من به عنوانِ بازیکنِ یوونتوس بود ، هنوز چیزهای زیادی وجود داشت که باید به آنها می رسیدم ، آرزویِ من برای بازیکن شدن باید هنوز برآورده می شد . به یاد می آورم در حالی که سالِ نو را جشن می گرفتم آن آرزو را کردم "

" امروز مثل ِ 20 سالِ پیش ، مثل ِ 30 سالِ پیش از فوتبال لذت می برم . شاید ، در این بین زمان هایی بود که کمتر لذت بردم ، اما امروز اینطور نیست "

شخصیتِ برجسته ی غیرِ ورزشی در سالِ 2013 ؟

" نلسون ماندلا . ماهایی که در این دوره زندگی می کنیم اقبالِ این را داشتیم که سخنانِ او را بشنویم ، از تغییرات بهره مند شویم و ترقی ای که به لطفِ فداکاریِ او به دست آوردیم . فقط از آفریقای جنوبی صحبت نمی کنم بلکه منظور ِ من تمام جهان است . حداقل ترین کاری که می توانیم انجام دهیم این است که به فرزندانِ خود توضیح دهیم که او چه کسی بود و چه کاری انجام داد ، همچنین برای خودمان "

ترکِ فوتبالِ در سالِ 2014 ؟

" صادقانه بگویم که هنوز تصمیم نگرفته ام . فکر میکردم که با ایده های روشن تر به این نقطه برسم اما هنوز زمانِ گرفتن ِ تصمیمات نیست اکنون در میان یک فصل و با وجود اهدافی که باید به آنها رسید نمی توانم در این مورد تصمیم گیری کنم. چند ماهِ دیگر دوباره باید درباره ی این موضوع با هم صحبت کنیم "

" بستگیِ زیادی به تفکرم خواهد داشت . تصمیم گیری درباره ی این موضوع را برای داشتن ِ تمرکز ِ کامل روی زمین و تیمم به بعداً موکول کرده ام . عشق و شورِ من برای فوتبال هیچ تغییری نکرده است . می خواهم که خانواده ام که برای من موردِ اعتمادترین هستند در تصمیم گیری من را همراهی کنند "

اخیراً پنجاهمین گل ِ خود را روی ضربه ی آزاد زده اید ...

" اولین گلم روی ضربه ی آزاد را مثل ِ آخری به یاد می آورم ، حتی آن هایی که در جوانان زدم . هر کدام از آنها بیشتر از یک گل برای من معنایِ خاصی دارد. "

338 گل در کارنامه ی ورزشی ...

" رکوردها فوق العاده هستند و اگر تظاهر کنم که اعداد و ارقام برایم اهمیتی ندارند دروغ گفته ام . هر هدفِ به دست آمده ارزش ِ راهی است که برای رسیدن به آن انجام داده ام و انکار کردنِ آن مثل ِ انکار کردنِ قطعه ای از وجودم است . به آن ها افتخار می کنم ، اما جام هایی که برده ام بسیار با ارزش تر هستند "

یوونتوس-رم ؛ خاطره انگیز ترین ؟

" برای من همیشه یک بازیِ بزرگ بود و انتخابِ یک بازی از آنها سخت است . برای گفتن می گویم آن بازی ِ کوپا ایتالیا در تاریخِ 24-1-2012 (می خندد) . بازی را بردیم و من اولین گلم را در ورزشگاهِ جدید به ثمر رساندم و با این گل به رکوردِ گل زدن با لباسِ یوونتوس در چهار ورزشگاهِ مختلف دست یافتم "

حذف از لیگِ قهرمانان ؟

" به توانایی ها و ارزش ِ تیم اعتقادِ بسیار زیادی دارم . از حذف یوونتوس از لیگِ قهرمانان ناراحت شدم ، اما اکنون لیگِ اروپا پیش ِ روی یوونتوس است "

لیگِ اروپا باید اولین هدف برای یوونتوس باشد ؟

" اولین هدف ، نمی دانم ، هرگز نتوانسته ام بین اهداف رده بندی کنم ، بردنِ سومین اسکودتوی متوالی می تواند هدفِ فوق العاده ای باشد . اما موافقم با اینکه لیگِ اروپا نباید بی اهمیت در نظر گرفته شود و این نه فقط به دلیل ِ این که فینال در ورزشگاهِ یوونتوس خواهد بود "

یوونتوس - رم در5 ژانویه ؛ بردنِ این بازی برای یوونتوس می تواند به معنیِ رفتن ِ راهِ زیادی برای کسبِ اسکودتو باشد ؟

" من تجربه ی از دست دادنِ اسکودتو هایی را دارم که دیگر برده بودیم و تجربه ی بردنِ اسکودتوهایی که دیگر از دست داده بودیم . هر نتیجه ای در این بازی به دست بیاد تعیین کننده نخواهد بود . البته اگر یوونتوس بازی را ببرد این یک گام خوب به جلو خواهد بود "

نمایش ِ توتی ثابت می کند که در سنین ِ بالا هم می توان تفاوت را رقم زد ؟

" نه ، این فقط تصدیق این است که فرانچسکو یک قهرمانِ بزرگ و یک بازیکن ِ مهم برای رم چه در زمین و چه در خارج از زمین است "

حضور ترزگه در ورزشگاه در بازی با رُم برای یک خداحافظیِ مناسب با هوادارن ؟

" خیلی شایستگی ِ این را دارد . سال هایی که با داوید گذراندم را با لذت و مسرت به یاد می آورم . ما بهترین زوج ِ خط حمله ی یوونتوس در تاریخ بودیم ... بازیکنانِ کمی را دیده ام که هوش و توانایی ِ او را در گل زدن داشته باشند "

در 10 آگوست یوونتوس و سیدنی با هم بازی خواهند کرد ؛ که شما در تیم ِ سیدنی بازی خواهید کرد ...

" در حالِ حاضر به این موضوع فکر نمی کنم و نمی خواهم درباره ی آن فکر کنم ... اما خوشحالم که مردم ِ سیدنی می توانند از چنین رویدادی لذت ببرند "

" تیم ترجمه انجمن یوونتوس "
«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: